سازه LSF

سیستم قاب فولادی سبک قسمت 3

سیستم قاب فولادی سبک قسمت 3

سیستم قاب فولادی سبک قسمت 3 ، در ادامه مبحث شیرین سازه های سبک به تکمیل مباحث قبل می پردازیم .

اشتغال زایی ذر بازار کار و سرمایه

باید در نظر داشت کاهش مصرف فولاد و مصالح مورد نیاز در ساختمان سازی و افزایش روزافزون ساخت و ساز و میزان واردات و تولید ورق های فولادی ( سازه های سبک) تقریبا نزدیک به 1900 تن در سال می باشد . اگر 12 % این مقدار ورق فولادی سرد به ساختمان سازی اختصاص یابد در سال می توانیم یکصد هزار واحد مسکونی در سال داشته باشیم .

با یک میانگین ساده با یک تیم کاری 33 نفره قادر خواهیم بود 50 تا 60 هزار واحد مسکونی را به سرانجام برساند ، که نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای یکصد هزار واحد مسکونی در یک سال تقریبا 60000 نفر می باشد .

سیستم قاب فولادی سبک قسمت 3

تاریخچه استفاده از سازه های سبک در کشور های مختلف

انگلستان

پس از جنگ جهانی اول استفاده از بلوک و آجر دیگر جوابگوی نیازهای بخش ساختمان سازی انگلستان نبود .برای رفع این مشکل استفاده از سازه های سبک فرم داده شده در ساختمان سازی ها بکار گرفته شد . که این رویه منجر به استفاده از سازه lsf در سال 1990 در صنعت ساحتمان سازی انگلستان قرار گرفت .

کانادا

در کشور کانادا تا مدت ها از سیستم سازه های چوبی در ساخت و ساز استفاده می شده است و به علت بروز مشکلات زیست محیطی و خطرات ناشی از تهدید منابع طبیعی و جنگل ها و افزایش قیمت چوب استفاده از فولاد را افزایش داد .

استفاده از این سیستم در سال 1990 آغاز شده است .

آمریکا

درآمریکا نیز مانند کانادا استفاده از چوب مرسوم بوده اما از دهه 60 مقاطع سرد نورد شده فولادی کم کم به بازار و صنعت ساختمان سازی آمریکا راه یافت . با افزایش قیمت چوب استفاده از سازه lsf افزایش یافت و به دلیل قیمت ثابت از سال 1990 آغاز و با رشدی معادل سالانه 300 % می باشد .

ژاپن

در سال 1950 کشور ژاپن با کمبود چهار میلیون واح مسکونی مواجه شد و برای رفع این مشکل و با تاسیس وزارت مسکن و طرح های نوین در صنعت ساخت و ساز به تبع آن به سازه lsf  روی آوردند .

استرالیا

در این کشور نیز از ساخت و ساز چوبی استفاده می شده است . هدف عمده استفاده از این سیستم جهت بهبود تولید محصولات ساختمانی می باشد و نیز گسترش ساخت قطعات پیش ساخته در ساخت و ساز می باشد.

سازه lsf ابتدا با فلز غیر گالوانیزه بود که امروزه با ورق های گالوانیزه قیمتاین سیستم به صرفه می باشد .

شرکت پناه گستران طاها پیشرو در زمینه سازه های سبک و سازه lsf و ویلای پیش ساخته با برخورداری از پرسنل و کارشناسان مجرب آماده مشاوره و راهنمایی شما مشتریان عزیز می باشد .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *